Her kan du læse nyt om Bornholms Ponytrav.




14.04.11

Husk at vi har første trænings gang i morgen alle er velkomne , nye som gamle. Vi har fået et klub lokale som vi skal indvie imorgen, nemlig stald 708, hvor der efter træning vil være sodavand og kage. Hvis nogen af jer "gamle" har en dragt i ikke bruger så tag den med.

Glæder os til at se alle jer dejlige børn og ponyer igen.

mvh Bestyrelsen


19.04.11:

Vi havde en dejlig træningsdag i fredags hvor mange "gamle" kuske var fremmødt og 3 nye kuske talenter. Stort velkommen til Simone, Filippa og Camilla.

20.04.11:
 

Hej allesammen
 
Så er det ved at være tid til vores årlige generalforsamling som vi afholder fredag d. 29 april kl. 18(efter licenstræning) inde i rummet ved siden af vægten.
 
Ponyklubben laver igen i år lidt let mad ( lidt af hvert: Frikadeller, kartoffelsalat, kyllinge wook gryde, brød og andet tilbehør) for 40 kr pr. person. I skal selv medbringe service, drikkelse og gerne te og kaffe( der går rygter om at en af ponykuskene giver kage pga af fødselsdag:-)).
 
Tilmeld dig/jer til spisning senst onsdag d. 27 april til Charlotte på :artax@petersen.mail.dk eller 23475466.
 
Dagsorden ligger under generalforsamling 2011.
 
Håber vi ses så vi kan få nogle hyggelige timer sammen.
 
God påske
 
mvh Bestyrelsen
v. Charlotte




01.05.11


Igen i fredags til vores træning var der 3 nye potientielle ponykuske, nemlig Casper, Astrid og Iben, herligt med nye børn og ponyer.
Generalforsamling og spisning fik vi også afviklet i fredags og det rigtig godt. Et af spørgsmålene handlede om hvordan vi kunne handicappe endnu bedre, det vil vi se på i bestyrelsen.



På denne herlig 1 maj bliver 2 af vores ponykuske konfirmeret. Stort tillykke til Rasmus og Jonas med ønsket om en dejlig dag


10.05.11

Så er årets første startliste klar den ligger her på hjemmesiden under startlister 2011. Husk også at vi har ponytrækning på lørdag kl. 15.30-16.30, meld tilbage til Charlotte om du kan ligge pony til. Husk det er gode penge til vores fælles arbejde i klubben. I vil alle få udleveret licenskort på lørdag, licenskortet gælder på alle løbsdage også selvom vi ikke kører ponytrav og giver adgang til 2 voksne ledsagere. Sig blot jeres navn på lørdag i indgangen , så har de fået en liste over alle ponykuskenes navne. Glæder os til at se jer alle på lørdag.

22.05.11

 

Ændringer af løbsreglement skal ske på generalforsamlingen; men på opfordring har bestyrelsen besluttet at følgende regler for handicap er gældende i sæson 2011 som forsøg:

Sidste 5 gyldige tider – gennemsnittet af de to hurtigste tider danner grundlaget. Distancen afrundes til nærmeste 10m efter gældende afrundingsregler. Såfremt seneste tid er 0,8 sek eller mere bedre end grundlaget for pågældende løb, danner denne tid grundlag for kommende starter.

Sejrstillæg gives for hver sejr indenfor sidste 5 gyldige tider – et sejrstillæg beregnes ved at fratrække 0,5 sek fra grundlaget.

Desuden vil vi efter episoden efter sidste ponyløb( Mathias og Alfons har det godt ) opfordre jer alle til at tjekke op med jeres forsikring om i er dækket ind i sådanne tilfælde hvor en pony løber løbsk og forudretter skader på materielle ting. Det er ponyens ejer som skal have en forsikring.

Til sidst vil vi bede jer forældre/pony ejere om at være opmærksom på at hjælpe jeres kuske ved præmieoverrækkelse og sikre jer at de kommer godt af banen.


 

12.06.11
 

 

 

Vi er blevet spurgt om at lave et ponyløb til dyrskuet om søndagen d. 3 juli, hvor mange af jer kan deltage? I får gratis indgang til dagen. Derud over skal vi også have en fælles udstillingsstand i spille hallen som de andre år alle 3 dage hvor vi også behøver jeres hjælp til at reklamere for ponysporten, dette hører i nærmere om.
 
Jeg skal skrive jeres navn til dyrskue udvalget senest d. 17, så skriv gerne hurtigt om du kan deltage.


Husk at vi står for ponytrækning på tirsdag d.14.05 kl. 19-20. ´Hvis nogen har lyst til at bage en kage ville det være super



19.06.11:


Hej alle
 
Til jer som udstiller jeres pony til børnedyrskuet bliver der desværre ikke åbnet op for at i kan deltage i pony travløbet, ærgerligt. Men vi laver et løb med de 8 som har mulighed for deltage.
 
I lighed med de senere år skal alle foreninger med relation til travsporten på Bornholm have en fælles udstillingsstand i spille hallen alle 3 dage til dyrskuet. Den skal bemandes af os på skift, derfor laver jeg en "vagtplan" i nærmeste fremtid, så hvis nogen af jer har ønsker om tidspunkter der passer jer bedre i de 3 dage så give mig lige et praj.

mvh Charlotte




20.06.11:

Hej allesammen
 
vi har fået en ekstra dag at trække ponyer på, nemlig d. 28 juni, så giv mig lige et praj om hvem af jer der kan stille pony og hænder til rådighed. Jeg får selv svært ved at deltage da jeg har inviteret alle mine kollegaer til trav og mad i det grønne, så hvis der er en ekstra voksen som kan tage min tjans denne dag, ville det være super. Mathias´mor bager kage. Derudover har vi blot d.12 juli tilbage hvad ponytrækning angår, husk det giver gode penge i kassen til ponyklubben.:-)


 
25.06.11:

Vagtplan for ponyklubbens medlemmer og forældre v. Dyrskuet 2011:

 

Som jeg nævnte for jer har Travsporten på Bornholm en udstillingsstand i spille hallen alle 3 dage på Dyrskuet. Her skal vi fortælle om travsporten og især om vores lille klub, derfor her en vagtplan:

Fredag d. 01.07.11 kl. 9-12: Inga og Michelle

-------------------------kl. 12-14: Laura og Tina P

-------------------------kl. 14-16: Charlotte.

-------------------------kl. 16-18: Tina, Rie, Astrid og Iben.

Lørdag d.02.07.11 kl. 9-11: Knud Erik og Micki.

------------------------kl. 11-13: Kirsten og Astrid.

------------------------kl. 13-16: Charlotte og de børn der måtte have lyst

------------------------kl. 16-18: Ole og Thea.

Søndag d. 03.07.11.kl. 10 -12: Charlotte og der børn der måtte have lyst

--------------------------kl. 12-14: Pia og Camilla

--------------------------kl. 14-16: Finn Ole og Benjamin.

--------------------------kl. 16-17: Charlotte.

Det er ikke alle der er sat på en vagt, men alle er meget velkomne. Der vil være mulighed for at spille Danto og deltage i konkurrence.

Kan du ikke på det tidspunkt du er sat på så byt vagten og meddel Charlotte P hvem du har byttet med.

Husk at tage jeres røde klub trøjer på.( der er bestilt t-shirts til jer nye men jeg ved ikke om de når at komme inden Dyrskuet, men i hvert fald til DM).

Glæder mig til at se jer. M.v.h. Charlotte P.



 

 

05.07.11



Info om DM d. 06.08.11

 

·        Følgende ponyer er udtaget til DM løb:

Bastian,  Benjamin, Nikolaj, Alladin

Følgende er tilmeldt handicap løb: Daisy, Oliver, Donna Allara, Akleia, Diesel, Blakcie, Baltic Felicia, Grånette og Malou.

Meld hurtigt tilbage hvis du ikke ønsker deltagelse.

 

·        Vi har stadig brug for hjælper så meld dig endelig hvis du ikke har fået det gjort.

 

·        Neden under her er der tilmelding til diverse ting denne talon skal afleveres senest d. 12.07.11 til Charlotte eller Kirsten eller på mail.

 

 

·        Der er ca. 60 ponyer tilmeldt og personer har vi på nuværende ikke det endelig overblik over, men det bliver en kanon dag, det er vi sikre på.

 

Mange hilsner fra bestyrelsen

 

 

 

 

 

 

 

Tilmelding til DM 2011:

 

Antal personer til:

 

Aftensmad fredag (50 kr.):___ personer.

Morgenmad lørdag(40kr.)___  personer.

Fest menu lørdag(130 kr.pr. voksen 70 kr. pr barn u. 12).____personer.

Morgenmad søndag(40 kr)____personer

Overnatning i telt på banen_____ antal telt pladser.

 

 

Navn på ponykusk:_________________________.

 

 

 

Tilmelding senest d. 12.07.11


14.07.11

 

Hej allesammen.
 
så er vi ved at have styr på rigtig mange ting til DM, det vil vi gerne informere jer kuske og forældre om. Så vi mødes i rummet ved siden af vægten på tirsdag efter ponyløbet kl. 18.30, så vil der være mundtlig og skriftlig information til jer alle , kage og cacao:-)
 
Vi mangler stadig enkelte hjælpere til ponychancen og vaffelbagning, så hvis nogen af jer har lyst kan i melde jer på tirsdag.
 
Startlisten til på tirsdag er ved en fejl ikke kommet på vores egen hjemmeside, det retter vi op på i aften.

30.07.11:


Hej allesammen
 
På tirsdag d. 2 august har vi jo besøg fra Ålborg, SPT og LFPT, så vi bliver rigtig mange ponykuske og ponyer, derfor har jeg indkaldt alle vores gæster til et lille informationsmøde kl. 16.45 i rummet ved siden af vægten. Det ville være dejligt hvis i også kunne komme da så alle fik sammen information.
 
Obs at første ponyløb allerede køres kl. 17.45 og 2. løb kl. 18.05, startlisterne ligger her på hjemmesiden.


05.08.11

Så nærmer den store dag sig! Imorgen afvikler vi DM 2011 og Pri´x D. Bornholm. Jeg tror på at det bliver en rigtig god dag, men mange glade mennesker og ponyer som får nogle gode oplevelser. Husk vi har autostart prøver idag kl. 17 og fælles spisning ca. kl. 19( 65 har tilmeldt sig). Til jer der skal ligge i telt så bliver det v. træningsbanen i forlængelse af gargagen. Har du spørgsmål så ring endelig. Mange hilsner fra Charlotte (2347 5466)


11.08.11:

Efter et veloverstået DM sponsorerer Bornholms Travselskab et ponyløb på selveste Derbydagen. Alladin og Jonas er inviteret:

 

Aakirkeby,  9.8.2011

 

Til alle ponytravklubber.                                                                                               

 

Søndag den 28. august – Derbydagen – køres et ponyløb på Lunden, hvor Bornholms Travselskab er sponsor. Alle ekvipager, der blev nr. 1 og nr. 2 i DM-løbene, indbydes hermed til at deltage i løbet.

Vi beder klubberne være behjælpelige med at give kuskene besked meget hurtigt, da de skal melde tilbage senest søndag den 14. august, om de ønsker at starte i løbet. I bedes give besked, uanset om I ønsker at starte eller ej, og løbet vil såfremt det er muligt blive suppleret med yderligere deltagere ved afbud.

Kvalificerede ponyekvipager:

U 100 cm           Ludwig                                            Mille Marie Neerup                  SPT
u 100 cm           Käck                                                 Stine Juul Marker                       LFPT

U 110 cm           Sorte Victor                                  Nicklas Korfits en                        ÅLPT
u 110 cm           Zingo                                               Kristian Olsen                              FPTG

U 120 cm           Parabella                                       Iben Engholm                              JPVF
u 120 cm           Picasso                                           Per Ryberg                                    Skive

U 128 cm           Raskens Victor                            Christian Nissen                          DPV
u 128 cm           Rødfräsen                                     Stine Rasmussen                        Skive

U 135 cm           Super Pride                                  Mathias Jensen                          ÅLPT
u 135 cm           Tysse                                               Sara Kristensen                           JPVF

U 148 cm           Noller                                              Patrick Bendtsen                        LFPT
u 148 cm           Aladdin                                           Jonas Mikkelsen                         BHPT

Løbet udskrives som handicap. Der vil være ærespræmie til de 5 bedst placerede.
Opstaldning på Lunden kan kun ske om søndagen.

Tilmelding/afbud hurtigst muligt – senest  14. august til Charlotte Berg på mail bts@trav.dk
Får vi ingen tilbagemelding betragtes det som afbud.

 

Venlig hilsen
Bornholms Travselskab

Charlotte Berg



12.08.11:

 

Hej alle jer dejlige mennesker!
 
Efter et fantastisk DM med et godt overskud til ponyklubben vil vi rigtig gerne se aktivitetsudvalget+ påhæng, tovholderne+ påhæng , ponybestyrelsen+påhæng og klubbens medlemmer og deres forældre til en gang biksemad og grillede pølser. Drikkelse kan købes til billige penge eller medbringes selv. Kaffe/te og service skal i selv medbringe.
 
Vi mødes kl. 18 lørdag d.20.08.11 i garagen på travbanen.
 
Tilmeld jer senest torsdag d. 18.08.11 til Charlotte P.
 
Håber vi ses til nogle hyggelige timer oven på et godt resultat.


Mange hilsner fra Bestyrelsen.


22.08.11:

Husk vi har næste løbsdag d. 05.09.11, husk at melde afbud eller kuske ændring til Kirsten senest d. 30.08.11. Vi mangler stadig nogle gevinster til ponychancen hvis nogen af jer kender nogen som har lyst til at sponsorere lidt.mvh Charlotte


04.09.11:

Her resultatlisten fra da Aladdin og Jonas vandt på Lunden:



  Resultater ponyløb på Lunden den 28.august 2011  
             
             
             
Placering Nummer Pony Kusk Grundlag Distance Totaltid
             
             
1 7 Aladdin Jonas Mikkelsen   1190 2.29,8
             
2 4 Sorte Victor Nicklas Korfitsen   1010 2.33,4
             
3 6 Picasso Per Ryberg   1170 2.34,5
             
4 9 Rødfræsen Stine Rasmussen   1310 2.36,4
             
5 8 Noller Patrick Bendtsen   1250 2.36,6
             
6 5 Parabella Iben Engholm   1170 2.38,3
             
7 2 Kæck Stine Juul Marker   970 2.39,2
             
8 11 Tysse Sara Kristensen   1410 2.48,6
             
9 1 Ludvig Mille Marie Neerup   950 3.02,5
             
10 10 Raskens Victor Christian Nissen   1330 disk
             
11 3 Zingo Kristian Olsen   970 Udgået









 Der er blevet handlet ponyer i vores klub. Fillipa har købt Grånette og Benjamin har købt Nikolaj, Stort tillykke håber i får glæde af jeres nye ponyer. Fillipa og Benjamin starter begge med deres nye ponyer i morgen, hvor vi jo kører ponyløb lige efter 1. løb.


13.10.11:


Hej allesammen.
 
Så er det snart sidste løbsdag, nemlig fredag d. 21.10. Vi vil gerne fejre en super sæson sammen med jer dejlige ponybørn. Derfor giver ponyklubben kylling og pomfritter til alle medlemmer og bestyrelsen lige efter sidste ponyløb. Skriv til mig senest d.19.10 om i spiser med.
 
Lørdag d. 5.11 er der championatsfest i Åkirkeby hallen, her skal vi også hylde årets ponychamp! Derfor laver vi som de andre år et pony bord. Det koster 199 kr for stegebuffet med tilbehør, dessert og kaffe og småkager, børn under 12 år 100 kr. Billetter skal i selv købe i vægten eller på kontoret indtil d. 28.10, men skriv antal til mig hvis i vil sidde ved ponybordet senest d. 28.10, så får jeg reserveret et bord til os:-)

Husk også at give besked hvis du ikke skal deltage i sidste løb d. 21.10.11.

17.10.11:


Hej
 
Er der nogen af jer der vil låne Malou( den sorte pony hoppe som Miki kørte først på sæsonen) til næste år? Malou ejes af Juul Madsen som ikke vil have hende hjem før om et år. Hun står nu hos os, så vil du leje hende kvit og frit til næste sæson er betingelsen blot at du henter hende nu.
 
giv et ring eller skriv hvis det er noget du interreseret i.
 
mvh Charlotte P


25.11.11:

Bornholms Ponytravs bestyrelse siger tak til jer alle for en super sæsonsmiley Vi skal snart til at planlægge næste års sæsonplan, så vi glæder os til at se jer alle igen og forhåbentlig en masse nye ponykuske.
Lørdag d. 7 januar 2012 er alle foreninger ved Bornholms Brandpark inviteret til en tema dag med overskriften: Hvordan kan vi sammen udvikle travsporten på Bornholm? Så har i gode ideer så skriv endelig.
Mange hilsner fra Bestyrelsen.




31.12.11:



På egne og bestyrelsens vegne vil jeg lige benytte denne sidste dag i året til at ønske jeg alle et rigtigt knald godt nytårcheeky
Vi siger tak for mange gode timer sammen med jer ponykuske og jeres forældre. Ikke mindst tak til vores sponsore som år efter år viser os stor støtte. TAK. Også en stor tak for et kanon samarbejde med Bornholms Travselskab og tak til Carsten Bundgård og personalet på Bornholms Brandpark for jeres uundværlige hjælp.

Vi ser frem til fortsat at arbejde sammen med jer og forhåbentlig en masse nye børn og deres forældre.

Mange glade nytårs hilsner fra Bornholms Ponytrav.

 






 

 

 

 


 


 


 


 




 
















****

Aladdin og Jonas blev hyldet for deres Derby sejr på vores løbsdag d. 05.09.11
07.05.11
Igår bestod 7 nye ponykuske både den praktiske og teoretiske prøve, Stort tillykke til jer alle. Det er vist "rekord" at få 7 nye ponykuske på et år, herligt med nye børn og voksne til klubben.

De 7 nye ponykuske er fra venstre:

Fillipa, Astrid, Camilla, Lisa, Simone, Casper og Iben.

Klik her for at få dit eget GoMINIsite